5 rozšířených mýtů o kafi, kterým byste měli přestat okamžitě věřit

Mýty, lži a nepravdy provázejí veškeré oblasti lidské existence. Nejinak je tomu v případě konzumace kávy. Přinášíme vám pět častých mýtů spojených s konzumací kávy, které jsou ale opravdu jen pověrami.

  1. Po hrnku kafe vystřízlivíte

My víme. Chtěli byste, aby to byla pravda. Ale….zní to jako nesmysl? Je to nesmysl. A stejně to zkoušíme znova a znova. Po tom, co vypijeme flašku vína, si objednáme dvojité espresso, protože doufáme, že to s námi něco udělá. Neudělá. Je to nesmysl. Káva neodvrací negativní účinky alkoholu na vědomí.

  1. Po kávě přestanete růst

Vykládáme to malým dětem, protože nám to kdysi taky vykládali starší členové naší rodiny. A je to nesmysl a lež jak věž. Po kafi rozhodně nepřestanete růst. (Ale chápeme, že to dětem budete říkat dál, protože kdo by chtěl, aby byly ještě hyperaktivnější než obvykle?)

  1. Odpolední šálek kávy způsobí, že večer nemůžete spát

Další nesmysl. Kafe, které si dáte po obědě, z vašeho těla zmizí v průběhu 4 – 7 hodin. Pokud si tedy dáváte odpolední kávu kolem třetí hodiny, než jdete spát, je už kompletně pryč ze systému. Pokud tedy nepatříte k těm jedincům, kteří kávu zpracovávají extrémně pomalu.

  1. Čím tmavěji je káva upražená, tím silnější je

Ve skutečnosti je to právě naopak. Čím silněji je káva upražená, tím méně kofeinu v ní je.

  1. Káva by se měla zalévat vařící vodou

Teď vážně. Prosím, nedělejte to. Ideální teplota pro zalévání kávy/extrakci je kolem 93 °C – 96 °C. Víc ne.

Přeloženo a zkráceno z tohoto článku.